Monday, September 27, 2010

*Hayati la

Kau umpama sekuntum bunga,
Yang dikelilingi sekumpulan kumbang,
Hanya seekor kumbang yang layak untuk sekuntum bunga,
Adakah aku yang bernasib baik itu,

Masih banyak lagi pilihan kau,
Adakah kau perasan tentang kehadiran aku,
Kehadiran aku yang datang tanpa kedengaran,
Hanya dengan kedengaran bunyi yang sayup-sayup,

Mungkin dengan kelebihan pada yang lain,
Kehadiran aku  tidak diperasan oleh kau,
Kau menjadi begitu berlainan,
Kau tidak seperti dahulu,yang tidak memikirkan duniawi,

Mungkin kehadiran aku ini lansung tidak bernilai pada kau,
Hanya seperti hujan ditengah hari,
Mungkin juga seperti  angin yang betiup melalui pipi kau,
Yang hanya datang dan pergi,
Mungkin jalan terbaik adalah undurkan diri,
Semua keputusan hanya pada kau,
Kau dapat membezakan yang mana baik dan yang mana buruk,
Semoga keputusan yang engkau buat adalah tepat,
Tidah hanya duniawi semata-mata,

Aku mendoakan agar kau,BAHAGIA
                                                                                                                              Karangan dari:
                                                                                                                                          Ayedd

1 comment: